Wat is er nu mooier dan een organisatie die gelijk na de Tweede Wereldoorlog vanuit Rotterdam een rol speelde bij de wederopbouw van Nederland? Deze prachtige Heritage gaven we bij Nesec een centrale rol in hun communicatie. Onder de noemer Funding the Future | since 1946 creëerden we een krachtig merkconcept voor deze financieringsinstelling in de scheepsvaart.
Nesec verstrekt leningen bij de aankoop van zeeschepen. Vandaag financiert Nesec ook op een andere manier de toekomst van de Nederlandse scheepvaart, namelijk met het Nesec Shipping Debt Fund (NSDF). Met dit kredietfonds geven ze een impuls aan de short sea sector. NSDF opent voor reders de weg naar het uitbreiden, vernieuwen en vergroenen van hun vloot. Voor investeerders biedt het een interessante beleggingsmogelijkheid.
Het merkconcept biedt ruimte voor de ambities van Nesec. NSDF zetten we samen met Nesec in de markt als een vernieuwend kredietfonds. In de toekomst kunnen binnen dit concept opvolgende debt fondsen toegevoegd worden. Dit past bij Nesec, dat zich verder wil ontwikkelen in de maritieme en offshore activa en (renewable) energie.
Voor de ontwikkeling van het logo gingen we terug naar de roots. Uit de oude archieven van Nesec haalden we een handgemaakte schets van het eerste logo. Deze namen we als uitgangspunt en maakten het passend bij het huidige tijdsbeeld. De huisstijl, responsive website en andere communicatiemiddelen lieten we aansluiten bij de conceptrichting. Zo is Nesec weer klaar voor de toekomst!
Bel of mail met de communicatieregisseurs. Wij helpen je graag.