De Wingerd is een school voor speciaal onderwijs en voortgezet speciaal onderwijs met een verbindende, onderscheidende identiteit. Een identiteit met een merkbelofte die iedere medewerker op het hart draagt: ‘Jouw weg, jouw toekomst’. De vraag van de klant aan Frisse Oogst was ..
Wij bedachten een legendarische cabaretshow als resultaat. Met een lach en een traan werden de kernwaarden uitvergroot en vertaald naar dagelijkse situaties. Naast een leerzame, ook een hele leuke avond met als afsluiter een persoonlijke uitdaging voor iedere medewerker. Een bruisend cabaret als tool om het DNA van De Wingerd op het hart te dragen.
Van strategische kaders naar de praktijk
Een (merk) DNA gaat pas leven als het eigen voelt. Daarom ontwikkelden we een intern communicatietraject voor de medewerkers van De Wingerd. Een traject waarin diverse contactmomenten werden opgenomen en interne communicatie instrumenten voor zijn ingezet. Onder de noemer ‘Jij & ik’ maakten wij een vertaalslag van de strategische kaders naar de praktijk. Wat betekenen de kernwaarden in het dagelijks leven en werken? Dan komt het tot leven.
Samen met de klant legden wij de eigen kracht van De Wingerd bloot. Het DNA van de onderwijsinstelling. Samen met de dromen en ambities van klant vormt dit DNA de basis voor alle communicatie en activiteiten. De identiteit, die is vastgelegd in een vijftal kernwaarden en een merkbelofte. Zij geven richting en sturing. Zij zijn de stip op de horizon.
Bruisend cabaret legt de kernwaarden op het hart
Snel en effectief tot de kern komen. Daar houden we van. Door buiten de kaders te denken, brachten we met deze inspirerende tool medewerkers bij elkaar. Een aanscherping in de merkbelofte vraagt om eenheid en eensgezindheid. Pragmatisch, inspirerend en doelgericht legde dit cabaret een goede grondslag voor de organisatiedoelen. Dat is Frisse Oogst!
Bel of mail met de communicatieregisseurs. Wij helpen je graag.